Swish & FAQ

  • Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

I dagsläget tar vi enbart emot betalning via Swish.

  • Vad är en Swish QR-kod?

Det är en två-dimensionell streckkod som läses av med hjälp av den inbyggda QR-skannern (med hjälp av kameran) i Swish-appen.

  • Hur betalar jag genom att skanna en QR-kod?
  1. Starta Swish appen i din telefon.
  2. Tryck på knappen ”Skanna” från hemskärmen.
  3. Skanna en Swish QR-kod för att initiera betalning.
  4. Tryck på knappen ”Swisha” och godkänn genom att signera med Mobilt BankID.
  5. Swishat och klart!

  • Vad händer med min order om jag inte genomför min betalningen?

Då vi ej skickar/garanterar din order innan vi mottagit din betalning, så behöver du inte kontakta oss och be oss att bortse från din order. Väljer du att betala den vid ett senare tillfälle så har vi kvar alla uppgifter för att kunna hantera din order så fort vi mottagit din betalning.

  • Måste jag betala min order direkt?

Nej, du kan betala din order inom 10 dagar från ordertillfälle genom att använda den QR-kod som du finner i den orderbekräftelse som vi skickar till den mailadress som du anger i samband med din beställning.

  • Jag fick aldrig någon orderbekräftelse via mail?
  1. Kontrollera så att din orderbekräftelse inte har hamnat under mappen "skräppost" i ditt mail-program/klient/tjänst. Förutsatt att du angett en korrekt mailadress skickar vi alltid ut en bekräftelse.
  2. Om du lagt en order som du ej har betalt och är osäker på om den gått igenom är det enklast att lägga en ny order, då alla obetalda ordrar kommer makuleras automatiskt efter en tid (10 dagar). En order är aldrig bindande eller garanterad förrän den är betald!
  3. Om du redan betalt din order så behöver du inte göra någonting alls då vi alltid bifogar kvitto på ditt köp i din försändelse.
  4. Skulle du ändå vilja få en skriftlig orderbekräftelse via mail och du av någon anledning inte fått det är du alltid välkommen att kontakta oss via vårt Kontaktformulär